söndag 28 oktober 2018

Söndag.

Ikväll fick jag inte riktigt ihop det med hur tidigt skymningen kom, innan det slog mig att vi hade ställt om klockan. Jag hoppas verkligen att jag har ändrat tiden åt rätt håll, men dator, telefon och DVD-spelare ställde om sig själva. Dom borde ju veta. Det är extra spännande eftersom jag har en tid att passa imorgon bitti. Förhoppningsvis slutar vi med allt vridande av klockan fram och tillbaka under min livstid. Ikväll börjar mina arbetskamrater jobba redan om ett par timmar. Alla utom jag jobbar mertid en söndag i månaden, och ikväll börjar dom dessutom tidigare, för att få till lite övertid. Det grämde mig en liten aning att jag missar fikat som en kollega hade fixat till kvällen, men jag hittar säkert något gott i mina gömmor också. Själv tänker jag inte infinna mig på ABGK förrän på onsdag kväll vid halv elva. Innan dess ska jag avnjuta ett par semesternätter. Morgontidningen var försenad både igår och en dag tidigare i veckan. I denna teknikens tidevarv slipper man ringa och fråga efter den. Man reklamerar den över nätet. Då får man direkt veta om tidningen är försenad, och när den kan tänkas dyka upp. Problemet när det hände första gången den här veckan var att jag inte hade datorn på. I telefonen hade jag inte lagt in den nya distributören, och jag tycker att det mesta är jobbigare att hitta i den lilla luren än på en stor datorskärm. Nu har jag i alla fall fixat till mina länkar, så det går lätt nästa gång jag vill veta vart tidningen har tagit vägen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar