tisdag 23 oktober 2018

Tjugotredje oktober.

Den tjugotredje oktober 1972 var andra gången jag rökte, fast jag bara var elva år. Det var samma äldre tjej som hade dåligt inflytande på mig båda gångerna. Som väl var blev det aldrig någon vana, för att bli av med beroenden har jag inte karaktär till. Jag har feströkt några gånger, men bara puffat. Halsbloss har jag dragit en enda gång i mitt liv. Då snurrade hela huset, så jag kände inget större behov av att vänja mig vid det. Den här dagen åkte jag också med pappa till Kalmar och hämtade med oss min morfar över till Öland. Exakt åtta år senare gjorde jag samma sak. Fast då hämtade jag honom med min egen bil, och tog hem honom till min lägenhet i Kalmar. Kortet på honom är taget mellan dessa båda tillfällen. 1978 närmare bestämt.

Mycket dans har det blivit detta datum genom åren. Redan 1976 var jag i Blomstermåla Folkets hus och dansade till Thor-Erics orkester. 1982 var jag i Hyttan i Alsterbro och 1983 dansade jag kultis i Folkets park i Kalmar. 1987 besökte jag Sandra dansrestaurang i Kalmar, där Ingmar Nordströms spelade upp till dans.

Den tjugotredje oktober 1992 hade jag en helkväll. Den började med Kährsmästerskap i bowling, och jag kom inte i säng förrän halv fyra på morgonen. Direkt efter bowlingen åt vi pizza på Juventus. Sedan gick jag ett par varv mellan pubarna Oliver och Ziczac och en arbetskamrats hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar