söndag 21 oktober 2018

Telefonväckning.

Av förklarliga skäl har jag alltid signalen avstängd på telefonen när jag sover. Annars blir jag alltför ofta väckt av pling av reklam och signaler från säljare. Dom har dessutom en tendens att väcka mig just när jag har lyckats somna om, ifall jag sover dåligt. Dom som har barn har väl inget annat val än att vara nåbara dygnet runt. Själv är jag alltid uppe någon eller några gånger per dag, och jag räknar med att det räcker att jag ser missade samtal och meddelanden då. I veckan som gick väntade jag på ett (för mig) viktigt samtal. Jag hade inte bara signalen aktiverad på telefonen, utan sov dessutom med den inom räckhåll. Den väckte mig mycket riktigt när jag precis hade somnat om, men när jag svarade var det ingen där. Det händer att jag fumlar bort samtal, så jag försökte i vild panik ringa tillbaka, men jag fick inte ens kopplingston. Efter tre försök lugnade jag ner mig lite, och googlade på numret som samtalet kom från. Av kommentarerna förstod jag att det var folk från nättidningen ”Nya tider” som ringde till dom som hade gillat eller delat deras inlägg på Facebook. Som någon skrev var det förstås lite skrämmande att dom letade upp folks telefonnummer utifrån det. Personligen var jag bara tacksam att jag inte hade lyckats få kontakt. Att vara nåbar när man sover är helt klart överskattat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar