söndag 27 januari 2019

Ändrade planer.

Jag har långhelg, och tänkte se till att rensa på min att-göra-lista. Planen var att gå ut med arbetskamraterna i fredags, till ÖoB igår, Kvantum idag, Bolaget imorgon och optikern och några andra ärenden i centrum på tisdag. Nu ska man ju inte planera för mycket, för det sprack redan idag. Snön är som en vägg utanför mitt fönster, och en cykeltur känns inte det minsta frestande. Jag bestämde mig raskt för att alkohol är det jag är minst beroende av, och flyttade besöket på Kvantum till imorgon. Då ska det förhoppningsvis ha slutat snöa, och kanske rentav vara lite skottat. Isgator har vi haft ett tag, så risken att halka omkull får man leva med. Kvantum börjar i och för sig med hemkörning i veckan, men jag har tre kassar med skräp till återvinningen, två med returburkar och flaskor och ett paket från Apotea att hämta också. Det smidigaste vore om Systembolaget hade haft hemkörning. En sökning gav vid handen att dom i och för sig har det (på prov, om jag förstod saken rätt), men inte just här. Med tanke på hur lite alkohol jag gör av med känns det knappast befogat att flytta till Skåne för att få den levererad till dörren. För dagen njuter jag av att ha möjlighet att slippa ge mig ut i snön. Den valfriheten är en av anledningarna till att jag ser fram emot att gå i pension. Jag lider med mina arbetskamrater, som jobbar mertid och måste ta sig till jobbet ikväll. Dessutom efter mörkrets inbrott. Det är inte precis roligare att köra då. Jag stannar vid datorn, och fascineras via Facebook över dom som är utomhus frivilligt den här årstiden. Det åks skidor och pulka för glatta livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar