torsdag 17 januari 2019

Sportspel.

Något av det roligaste jag vet att spela i datorn är olika typer av biljard. Jag spelar flera olika såna spel. Det äldsta har jag haft i femton år. Inte förrän brorsdottern och hennes sambo la upp bilder på nätet där dom spelade biljard, slog det mig att jag aldrig har gjort det IRL. Jag tror aldrig ens att jag har sett ett biljardbord i verkligheten. Dart spelade vi på mitt förra jobb och jag har tillbringat tid i bowlinghallarna både i Kalmar, Oskarshamn och Nybro. Det är också sånt som har flyttat in i datorn numera, men jag minns åtminstone hur det kändes att göra det på riktigt. Man kan undra hur sopig jag skulle vara vid ett riktigt biljardbord. En arbetskamrat som bowlar har försökt få med mig till bowlinghallen igen, men jag är rädd sedan jag slet ryggen en gång när jag bowlade onykter. Så är jag helt enkelt för lat för att lämna hemmet annat än i nödfall. Annars känner jag en av killarna som har startat dartklubb också. Om det finns någonstans där man kan spela biljard i Nybro vet jag däremot inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar