lördag 26 januari 2019

Sportbaren.

Utekvällarna är lätt räknade i mitt liv numera, men igår var det dags. Vi var ett helt gäng från jobbet som träffades på Sportbaren. Där var ett bord till med folk från kära Kährs, och fler anslöt under kvällen, så det blev rena firmafesten. Som att vara på jobbet fast roligare. Det bjöds buffé, så man slapp välja mellan burgare och kebab. Man kunde ta lite av varje. En av våra tankar med att gå ut tillsammans var att utnyttja hundralappen vi fick i julklapp av företaget till en gemensam aktivitet. Fast personalen frågade när man kom om man hörde till Kährs, lyckades dom strula till det så det blev fel. Vi fick fixa det i efterhand efter bästa förmåga. Det brukar kännas väldigt långt att promenera hem efter en väl genomfestad kväll, så jag cyklade ner till centrum. När det kom till kritan fick jag skjuts hem med bil, så cykeln har jag varit nere och hämtat idag. Den stod kvar som väl var. Min förra cykel försvann visserligen från källaren här i huset, men jag tycker ändå det känns mer riskabelt att låta den stå centralt en fredagsnatt. Speciellt som jag hade parkerat den i direkt anslutning till Bolanders bäck. Det var upplagt för någon ratad fyllkaja att avreagera sig genom att kasta den i vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar