söndag 20 januari 2019

Födelsedagsfirande a.k.a. spelkväll.

Brorsonen fyller trettio i veckan, och firar hos sina föräldrar i Kåremo. Det har hänt att jag har åkt direkt därifrån till jobbet, men numera är jag glad om jag orkar masa mig iväg till kära Kährs hemifrån. Grabben känner mig, så han erbjöd sig att fira speciellt med mig med en spelkväll som igår. Det kan ta mig någon timme att vakna av klockradion, så jag satte på larmet för att säkert hinna tona mitt gråa hår innan dom dök upp. Dom hade god mat med sig. Vi ägnade oss åt lite städning så till vida att vi tömde några slattar och rensade upp lite i barskåpet. Födelsedagsbarnet fick välja spel, och tog ett som vi inte hade spelat på länge. Att jag vann berodde mest på att det fanns en kategori där man skulle fylla i ett ord i en mening. Det var mest gamla talesätt som dom andra båda var för unga för att ha hört. Det blev aldrig av att vi bytte, utan vi spelade samma spel hela kvällen. Eller natten då, eftersom dom inte gick hem förrän vid halv fem i morse. Sist det hände var det ljust ute. Det måste ha varit på sommaren, för nu var det kolsvart, om man bortser från snön. Jag fick en burk med pizzasallad som blev över, men trodde inte att jag skulle ha någon användning för den. Jag var säker på att allt sånt var slut i min frys, men nu hittade jag en halv pizza i alla fall. Det betyder att middagen är räddad både idag och imorgon, för jag sparade hälften av kebaben dom hade med sig till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar