tisdag 1 januari 2019

Nyårsfirande.

Det nya året firade jag in tillsammans med bror, svägerska och hennes mamma. Den sistnämnda och jag stannade inne i stugvärmen, medan dom andra båda traskade ner till Linneasjön för att avnjuta fastighetsförmedlingens stora fyrverkeri. Delar av det syntes från min balkong, även om jag varje nyårsafton funderar på att ta ner tallarna som skymmer utsikten. Resten av året gillar jag dom, för dom skymmer insikten också. Brorsonen och hans sambo tittade in som hastigast på väg till sitt nyårsfirande. Han är den som brukar protestera minst mot att synas på kort med sin gamla faster, så jag bifogar nyårskramen jag fick. Firandet i övrigt följde väl invanda traditioner. Snittar till välkomstdrinken, fläskfilé till supén och lite glass och sånt till dessert. I det läget kickade mitt dåliga (läs obefintliga) minne in. Jag kunde inte för mitt liv komma på var jag hade gjort av elvispen, när jag skulle vispa grädde. Den dog nämligen för ett bra tag sedan. Istället köpte jag en som sitter på en ställning, så man slipper stå och hålla den medan man vispar. När jag väl kom ihåg det visste jag var den fanns. Det underlättar ju att veta vad man letar efter. Vi hann med en runda frågespel under kvällen, och efter midnatt stod vi på balkongen och såg när folk som hade för mycket pengar helt enkelt brände upp dom. Denna morgon har jag ägnat åt att diska och plocka i ordning. Nu kan jag med gott samvete tillbringa resten av dagen i sängen, och förhoppningsvis känna mig redo för ett nattpass på jobbet till kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar