lördag 5 januari 2019

Avkoppling.

I somras försökte jag verkligen sprida ut mina ärenden, så jag kom iväg på en längre cykeltur både lördag och söndag. Nu när det är ruggigare ute och stundtals sämre väglag, har jag återgått till att uträtta allt på en gång. Gärna redan efter jobbet på fredagsmorgonen. Jag är visserligen inte speciellt sugen på att ge mig iväg igen då heller, men det är verkligen ljuvligt att veta att jag inte behöver gå utanför dörren igen förrän på måndag kväll. Den största vinsten med att besöka Kvantum tidigt på morgonen är annars att jag har butiken nästan för mig själv. Under jullovet handlade jag på dagtid ett par gånger. Då höll jag på att bli fnattig, eftersom det var en massa människor överallt. Den manuella charken var visserligen öppen, men vem vill stå i kö en halvtimme för att få handla där? Jag fascineras av en Facebookvän som tillbringar några veckor i Spanien. Han promenerar en mil varje dag och jobbar resten av tiden på ett manuskript. Hans flickvän kallar det avkoppling. Jag önskar verkligen att jag kunde se motion och arbete som avkoppling, men det går bara inte. Annars skulle säkert både viktminskning och produktivitet gå betydligt bättre med den inställningen. I dagsläget är det ett steg fram och två tillbaka på båda fronterna. Det som möjligen skulle höja motivationen i ett sydligare land vore värmen. Jag är redan trött på att frysa, och vi är bara i början av januari. Det lär komma mer snö och dröja några månader innan det blir tjugo grader utomhus i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar