torsdag 31 januari 2019

Passerkort.

Eftersom jag vet exakt hur förvirrad jag är har jag typ listor i huvudet på vad jag måste dubbelkolla att jag har med mig till olika ställen. Till jobbet är det till exempel mat och glasögon. Så måste jag se till att det verkligen är kära Kährs arbetskläder jag har tagit på mig och att jag har passerkortet med mig. Det sistnämnda brukar inte vara några problem, eftersom jag enbart använder det när jag jobbar. Det ligger i ett lättåtkomligt fack i ryggsäcken. Nu var det där facket ändå tomt när jag gjorde en snabbkoll, innan jag lämnade hemmet igår kväll. Jag var inne på jobbet som hastigast i tisdags, och hade uppenbarligen glömt att lägga tillbaka kortet efter det. Jag fick tänka efter några sekunder för att lyckas lokalisera det. Det låg i en jackficka, som jag tydligen hade glömt att tömma när jag kom hem från centrum. Sedan hade jag släppt alla tankar på jobbet tills jag var tvungen att gå dit igen. Att jag inte hade kunnat stämpla utan kortet hade kanske inte varit hela världen. Jag brukar hävda att gör jag inte så mycket nytta att det märks att jag är där kan det kvitta. Däremot fungerar det alltså som passerkort också, och det hade inte varit någon garanti på att det kom folk senare än jag som kunde släppa in mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar