fredag 18 januari 2019

Social förmiddag.

Idag höll det inte på att bli någon sömn alls. Jag hade tid hos frissan vid nio. Efteråt skulle jag veckohandla, för att slippa ge mig ut i kylan mer den här helgen. Jag skrev häromdagen att det tar en timme, men idag tog det snarare två. Innan åtta på morgonen är inte så många ute och handlar, men efter nio ökar chansen att springa på någon bekant. Så fort jag kom in i butiken träffade jag två kollegor, som inte heller hade hunnit hem från jobbet. Killen var uppenbarligen väldigt tålmodig. Dom samåker, och nu hade han först väntat medan hon var och fixade sina naglar, och så var han med henne och handlade. Hon har familj, så vi snackar ett fullskrivet A4 som skulle plockas ihop. Vi hade en del att prata om, fast vi hade gått av samma skift på morgonen. Vi har varit på olika strängar ett par nätter, så jag kanske kan skylla på det. Längre in i butiken träffade jag en flicka som jag däremot inte hade sett på evigheter. Vi jobbade ihop på sågverket för några år sedan. Hon var inne på slitytan ett tag, men nu är hon i fogen. Vi surrade länge. Just sågverkspersonalen hade hon dålig koll på sedan hon slutade där, men efter ett tag anslöt en kille som är kvar där ute. Det känns verkligen som om vi jobbade på olika företag, fast det bara är olika avdelningar på samma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar