onsdag 9 januari 2019

Stor felräkning och lite snö.

När jag skulle räkna ut hur mycket vi hade producerat under natten i datorn i morse, stämde inte en enda siffra. Som tur var dök en kollega upp, som tipsade mig om att börja felsökningen vid tidsrapporteringen. Själv hade jag nog aldrig ens kommit på tanken. Vi har världens segaste datorer, och när den inte reagerade, tryckte jag på knappen för att registrera flera gånger. När rätt tid dök upp fortsatte jag till nästa steg, utan att märka att datorn fortsatte registrera samtliga knapptryckningar. 150 mantimmar hade jag fått till, istället för dom 37,5 vi egentligen hade jobbat. Det sägs att man lär sig någonting nytt varje dag. Dagens lärdom är att man inte trycker på knappen för att registrera mer än en gång, även om man får vänta tills fan själv kommer och hämtar en. När jag traskade hem var det busväder. Nederbörden virvlade runt som snöflingor, och på vissa ställen var det vitt på marken. Det störde mig lite, eftersom jag hade sett på väderrapporterna att det inte skulle komma snö förrän på onsdag. Inte förrän jag kom hem insåg jag att det är just onsdag idag. Nu ser det ut som på bilden utanför mitt. Jag antar att man får vara glad så länge det inte är mer än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar