onsdag 24 maj 2017

Bestick.

Jag inbillar mig att jag behöver minst tre olika uppsättningar av knivar och gafflar. Det är dom jag handdiskar, som jag bara tar fram när jag har gäster. Så har jag en uppsättning där knivarna är lite vassare. Dom använder jag till exempel när jag äter pizza. Vardagsbesticken består av två olika sorter, som hittills har legat i samma fack. Eftersom jag föredrar den ena sorten, har jag sorterat ut såna varje gång jag skulle äta. Till slut kom jag äntligen på den sluga idén att sära på dom. Ett extra fack fick jag genom att lägga alla matskedar i samma. Innan hade jag en sort som jag hade med mig till jobbet och en annan som jag använde här hemma. Fråga mig inte ens varför. Det var helt klart överkurs, så nu ligger alla matskedar i samma fack. Med tanke på hur resten av världen ser ut, känns det skönt att inte ha större problem än var mina bestick ska ligga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar