fredag 12 maj 2017

Korv.

Ibland får jag lida rent fysiskt för mitt dåliga minne. Jag köpte korv på Kvantum igår, och engagerade en liten tjej i personalen för att hjälpa mig välja märke. Hon var helt inne på att kolla kötthalten i dom olika korvarna, och den varierade verkligen. Jag hade aldrig ens tänkt tanken, men det lät förstås vettigt att korv ska innehålla kött och inte en massa tillsatser. Dom är så förnuftiga ungdomarna nu för tiden. Det kändes som en bra idé ända tills jag hade lagat till korven, och skulle sätta tänderna i den. Då kom jag ihåg att jag så sent som för en vecka sedan hade provsmakat korv med olika kötthalt hos en marknadsknalle. Problemet är att mycket kött betyder hårdare korv, och för mig är konsistensen snudd på viktigare än smaken. Korv smakar korv, men den är mycket godare enligt mig om den är lättuggad. (Lättspydd skulle någon ha uttryckt det.) När jag skulle iväg till Kvantum igår slog för övrigt mitt närminne någon typ av hastighetsrekord. Byxorna jag skulle ta på mig hängde inte på sin krok, och jag kunde inte för mitt liv räkna ut vart dom hade tagit vägen. Till slut tog jag ner ett par andra byxor, och bestämde mig för att forska vidare i mysteriet senare. När jag vände mig om hittade jag det eftersökta plagget på hallmöbeln. Jag hade lagt fram byxorna några minuter tidigare, och uppenbarligen glömt att jag hade gjort det i samma ögonblick.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar