onsdag 3 maj 2017

Livets förgänglighet.

Medan mina föräldrar levde var dom medlemmar i GDV det vill säga GammelDansens Vänner. Det var förresten jag också så länge jag var ute och dansade. Här i Nybro bytte dom namn på föreningen för tjugo år sedan eller så, för att locka en yngre publik. Det intressanta är att jag aldrig kommer ihåg den nya förkortningen. Jag får kalla den för det som inte heter GDV längre. Hur som helst löser man medlemskort för ett år i taget. Mina föräldrar gjorde så även 1989. Mamma hann aldrig få någon nytta av det kortet, eftersom hon dog i början av februari. Pappa sa flera gånger förundrat att hon trodde verkligen att hon skulle komma ut och dansa igen. Jag är inte lika säker på att man tänker så logiskt och rationellt. I så fall skulle jag bland annat lägga ner broderiet jag håller på med för tillfället. Det är en tavla med en tomte, som är så stor att den redan har passerat sin första jul utan att vara klar. Jag tvivlar på att den blir det till nästa heller om någonsin. Men jag fortsätter brodera på den så länge jag tycker det är roligt, även om den aldrig skulle bli klar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar