fredag 19 maj 2017

Dagens cykeltur.

Hur andra nattarbetare bär sig åt för att vända på dygnet varje helg är ett mysterium för mig. Den här helgen var jag i alla fall tvungen att försöka, eftersom jag är bortbjuden imorgon. Istället för att cykla till Kvantum i morse tog jag bara en snabb dusch och kröp ner i sängen. Jag vaknade efter tre timmar, och kunde inte somna om. Det som hade hänt om jag hade nöjt mig med så lite sömn, är att jag hade slocknat vid sju ikväll och inte kunnat sova längre än till klockan fem i morgon bitti. Har jag varit uppe så tidigt blir det knappast någon trevlig lördagskväll. Det jag däremot kunde göra idag var att stiga upp och ge mig iväg och uträtta mina ärenden, och sedan lägga mig ett par timmar till när jag kom hem igen. Det finns ingen gång det är så skönt att ligga och vila som när jag har varit ute och cyklat. Sommaren kom i veckan, så efter att ha haft vinterjacka förra helgen gick det inte att ha mer än linne på sig idag. Jag skulle hämta två olika paket, och hade sån tur så sms och det tredje kom precis när jag skulle ge mig iväg. Hem från jobbet i morse hade jag sällskap av en nuvarande arbetskamrat. På posten träffade jag en som har bytt jobb och utanför Kvantum en som har gått i pension, så idag har jag varit riktigt social.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar