tisdag 16 maj 2017

Varmt.

Sommaren kommer tidigare inne på min arbetsplats än utanför. Redan i söndags natt kände jag att det kunde vara läge att börja med linne på jobbet. När det bara är några få plusgrader när jag går hemifrån, känns det inte lika motiverat att ta av mig alla tröjor jag har suttit med här. Inatt var jag i alla fall helt svimfärdig av värmen, så att jag skulle frysa inne i fabriken verkar inte troligt. Där jobbar man sig dessutom varm. I och för sig såg jag flera av mina yngre kollegor iklädda munkjackor inatt, när jag tyckte det var så varmt, men det verkar saknas termostat på den generationen. Jag glömmer aldrig den tonåring jag såg sätta sig i en bil som stod mitt i solen en het sommardag, för att invänta sin förälder. Jag hade definitivt väntat så länge det bara var möjligt med att hoppa in i bastuvärmen i bilen.
I morse sjöng en av männen som bytte av mig för mig. Jag blev lite orolig för hans mentala hälsa, med tanke på att klockan var sex på morgonen. När jag fick veta att han räknar ner dagarna tills han ska gå i pension förstod jag honom bättre. Lever jag så länge lär jag också sjunga under mina sista arbetspass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar