söndag 28 maj 2017

Städning.

Under en av mina fyndrundor köpte jag vacuumpåsar. Jag tänkte på mina vinterjackor, och nu i helgen har dom blivit tvättade och undanhängda. Det visade sig att det var en riktigt bra investering jag hade gjort. Dom där båda jackorna tar annars upp en halv garderob. Nu rymdes båda på mindre utrymme än vad en av dom hade tagit upp innan. Så var det en krok på själva påsen, vilket innebar att jag sparade in två galgar. Hur dammsugarpåsen har kunnat bli full fattar jag inte riktigt. Jag är oftast för lat för att dra fram dammsugaren, och använder olika typer av moppar istället. Nu var den i alla fall full, och jag tog den näst sista påsen, när jag bytte. Jag får göra med dammsugarpåsarna som med allting annat, och förvara dom där jag letar först. Flyttar jag på dom kommer jag aldrig att minnas var dom finns, eftersom jag byter så sällan. Det innebär också att jag inte minns var man får tag i påsar till min gamla dammsugare. Jag har i alla fall antecknat numret, och tänkte börja med att kolla på Kvantum. När jag svepte över datorburken, lyckades jag riva sönder någon usb-historia med dammvippan. Det var inte så konstigt att den började ge upp andan, för den hade suttit där så länge så jag hade glömt vad den fyllde för funktion. Den bör vara endera till mina hörlurar eller till datormusen. Jag kör allting trådlöst vid datorn. Jag lagade den med superlim. Det verkar ha gått bra, för allting fungerar fortfarande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar