måndag 29 maj 2017

Långnatt.

Jag valde dom av mina arbetsbyxor som kändes störst för nattens jobb, med tanke på den nya tatueringen. Vad som däremot inte slog mig förrän jag var på plats var hur jag sitter när jag jobbar. För att komma så högt upp som möjligt och få överblick över det som ska sorteras, brukar jag köra in benen så att dom kläms fast under det löpande bandet. Det fungerar dessutom likadant som selarna småbarnen har vid matbordet, så att inte min stol rullar bakåt varje gång jag kör in några träbitar. Alla inser att det inte var någon speciellt behaglig manöver, när man hade en hyfsat nygjord tatuering på framsidan av låret. Jag har fått leta efter andra sätt att sitta inatt, så jag ändå har klarat av att sköta mina arbetsuppgifter. Efter den syndigt långa söndagsnatten längtar man bara efter att få krypa i säng direkt. Riktigt så blev det uppenbarligen inte idag, eftersom jag sitter här och skriver vid halv nio på förmiddagen. Igår kväll åt jag nämligen i vanlig ordning middag, innan jag gick till jobbet. Hälften av maten fastnade (också i vanlig ordning) i dom bakersta av mina kindtänder. Det som var lite annorlunda just igår var att jag förutom maten fick bort en bit av en tand med tandpetaren. Jag ringde Folktandvården så fort dom öppnade i morse, och fick komma vid tio. Eftersom det innebär att jag har onödigt mycket tid nu och mindre än vanligt ikväll när jag sover senare, tänkte jag att det var lika bra att passa på att fixa klart det här redan på morgonen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar