onsdag 17 maj 2017

Telefonväckning.

Det skulle inte bli mycket sömn för mig på dagarna, om jag inte stängde av signalen på telefonen. Idag verkar den ha plingat och spelat mer än vanligt. Jag har fått mess från två olika leverantörer om paket som ska hämtas. Så har en dam ringt från Nordea. Hon hade dessutom lämnat ett meddelande, och då tror jag det kommer ett extra mess efteråt som informerar om det. Det hon sa var att hon skickade mig en kundpost till Internetbanken istället, när hon inte fick tag i mig. Det kunde vara bra att veta, för hos Nordea ser man inte att man har fått ett meddelande, förrän man loggar in på banken. Avanza skickar alltid mail, så man får veta direkt att meddelande väntar. Det komiska i sammanhanget var att damens ärende var att fråga hur dom kunde göra Nordea bättre för just mig. Det mesta är bättre hos Avanza, så jag kanske skulle ha tipsat dom om att kopiera deras koncept. Att eventuella sparpengar har en tendens att försvinna på Nordea medan dom växer på Avanza kändes som en så självklart negativ faktor, att jag inte ens orkade ta den diskussionen. Jag hoppas någon annan förklarade vikten av att satsa på sina kunder istället för sina höga chefer för henne. För övrigt mår jag fortfarande gott efter att en flicka på helgskiftet kallade mig "tösabit" i söndags natt. Sånt kan man leva länge på i min ålder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar