fredag 5 maj 2017

Marknad.

Idag var det dags för årets upplaga av Nybro marknad. Vi jobbade över inatt, och jag känner mig själv så väl, att jag vet att risken finns att jag missar hela tillställningen om jag går och lägger mig på morgonen efter jobbet. Istället stannade jag i vanlig ordning uppe, och tog en runda på förmiddagen. Det står alltid i annonsen numera att det börjar vid tio, men det brukar vara hyfsat bra fart på kommersen redan vid nio. Väntar man längre blir det svårt att komma fram för barnvagnar, rullstolar och annat. Jag vill inte gärna gå och bära på en massa, så min plan var att gå runt och kolla först, och sedan gå tillbaka och handla. Den sprack direkt, när jag hittade en korvhandlare, som hade ställt fram små skålar med färdiga smakbitar av alla sina korvar. Det kunde jag inte motstå, så där sprack planen att jag skulle passa på att äta något annat på marknaden också. Det blev flera olika sorters korv. Tre olika bar jag med mig hem. När jag väl hade börjat tyckte jag att jag lika gärna kunde köpa kolor och godisremmar, när jag hittade båda delarna i ett och samma stånd. Jag har alltid varit extra svag för godis i större bitar, och på ett annat ställe såldes det fudgelimpor. Jag vågar sällan köpa kläder utan att prova, men när jag hittade en hoodie för en hundring chansade jag. Jag har haft svårt att hitta såna i Nybro, och den visade sig vara helt perfekt. På hemvägen köpte jag med mig en wrap med kräftstjärtar, som jag tänker avnjuta ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar