lördag 6 maj 2017

Möten.

Tidigare låg det en grill på andra sidan kanalen i centrala Nybro. Då hade man alltid tivolit utanför den, när det var marknad. Nu är grillen riven, så det skulle ha funnits betydligt bättre med plats för tivolit. Då hade man flyttat in det på torget. Intressant upplägg. Annars var jag mest fascinerad av mig själv igår. Jag stannade till exempel och pratade med en av dom som krängde telefonabonnemang. Jag har kontantkort, och ringer nästan aldrig, så det mesta i abonnemangsväg skulle bli dyrare. Han hade gett mig en pekpenna när vi började prata, och när jag gick därifrån fick jag två till. Jag antar att det inte såg så bra ut att komma tillbaka till jobbet utan att ha gjort av med några. Det stod för övrigt liknande säljare på fler ställen. Jag läste på Facebook i efterhand att den aggressivaste var en kvinna, som tog tag i folk fysiskt. Ibland känns det som om jag lider av ansiktsblindhet. Igår mötte jag en man som sa "Hej Eva". Det tog flera sekunder innan jag kände igen honom som den som anställde mig på Kährs för 27 år sedan. Om just den detaljen brukar han säga att det inte kan bli rätt varje gång. Över huvud taget har jag svårt att urskilja enstaka bekanta ansikten bland en massa folk sådär. En före detta arbetskamrat tog också till knepet att säga mitt namn. En nuvarande fick jag ta en rejäl titt på innan jag såg vem det var, men det berodde mest på att hon gömde sig bakom ett par stora solglasögon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar