lördag 15 juli 2017

Äldre.

Eftersom jag utgår från att allt som står i tidningen är sant har jag blivit tvungen att acceptera att jag nu är en äldre människa. En av rubrikerna i gårdagens tidning var nämligen "Äldre kvinna blev slagen utanför Willys". Det var inte jag som fick spö, men enligt texten var hon också född i början av sextiotalet. I samma tidning fanns en artikel om ett dansband. Hälften av gänget var barnbarn till en av bröderna Blom i Leif Bloms, som jag brukade dansa till i min ungdom. Det är för övrigt inte första gången jag hoppar över en generation. Jag glömmer aldrig flickan jag jobbade ihop med för bra många år sedan, som sa att jag kände hennes mormor. Jag hade åkt med hennes morföräldrar till dansställen utanför Nybro. Att jag hörde lite fel igår kväll skyller jag snarare på hörlurarna än på åldern. Sena kvällar och nätter använder jag det vid tv:n, för att kunna ha ljudet så högt jag vill utan att störa grannen, som har sin säng på andra sidan en papperstunn vägg. Igår uppfattade jag det som att någonting ramlade ner och slog i pallen jag har fötterna på när jag broderar. Jag hittade ingenting på golvet, och upptäckte inte vad som i själva verket hade hänt förrän jag reste mig för att lämna tv-fåtöljen. Jag hade ett stort doftljus i något som påminner om en glasburk. Jag har bränt slut på många likadana, men det här var första gången som burken har spruckit i flera delar. Tur att det inte började brinna i duken eller något, när jag inte såg direkt vad som hade hänt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar