måndag 3 juli 2017

Tröjor.

Termostaten i min kropp verkar vara aningen defekt. I vintras satt jag här och var järnkall om händerna, fast jag hade min nya, varma luvtröja på mig. Nu blir jag för varm i den, fast vi inte har någon direkt sommarvärme och jag har alla friskluftsventiler öppna. Det ska man egentligen alltid ha, för att fläktsystemet ska fungera som det är tänkt, men när det är minusgrader lockar det knappast att ha öppet. Jag tycker egentligen inte om att sitta vid datorn utan långärmat, med armen vilande mot bordsskivan. Jag löser det genom att lägga en extra musmatta bakom den som musen står på. Ändå är jag snabb att ta på mig min hoodie så fort jag inte är alltför överhettad. Tanken har slagit mig att jag har en annan som inte är lika varm, men den är inte heller lika bekväm. Det tog några veckor av sommar innan jag kom på att jag dessutom har den jag använde hela tiden innan jag köpte dom båda. Den är inte lika tjock. Inte undra på att jag behöver gå igenom mina garderober på semestern, för att kolla upp vad jag har i klädväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar