fredag 7 juli 2017

Dagens cykeltur.

Vid midsommar var jag bara ledig tre nätter, så då var jag vaken trettio timmar i sträck för att hinna vända på dygnet. Nu när jag har semester i fyra veckor vänder jag lite försiktigt genom att flytta mina sovtider ett par timmar i taget. Jag håller dessutom ett extremt lågt tempo, eftersom jag anser att den största njutningen med att vara ledig är att man slipper jaga varje minut. Idag innebar det att utetemperaturen hade hunnit sjunka ett par grader, innan jag kom iväg. När det dessutom kom några regnstänk tänkte jag att jag fick skylla mig själv om jag blev blöt, men det blev aldrig mer än så. Efter att ha varit vid förpackningsåtervinningen valde jag Lejongatan ner till centrum. Det visade sig vara fel val, för där höll man på att byta elledningar och gatubelysning. Det fanns inte mycket asfalt kvar att cykla på. Mitt huvudärende var att införskaffa ett par flaskor vin på Bolaget. Masi är en favorit, och den flaskan jag hade hemma knäckte vi midsommardagen. Nu köpte jag ett par olika, även om båda var mjuka och bäriga. Dom hade ett vin från Masi som var kryddigt och mustigt, men jag är inte helt övertygad om att det faller mig i smaken. Hem tog jag en väg som innebar att jag fick se det nya huset på Awes-tomten från gården. Det innebar i sin tur att jag fick cykla på Storgatans kullerstenar genom centrum. Det är snudd på omöjligt att göra det utan att dom klirrar mot varandra, om man har två flaskor i cykelkorgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar