torsdag 6 juli 2017

Semester!

Årets lyckligaste dag är här. Min semester har börjat. Enligt min närmaste chef gör den det i och för sig inte förrän på söndag, men jag vet precis hur det är. Efter den här första helgen är det bara att knäppa med fingrarna, så har en hel vecka gått. En månad går nästan otäckt fort redan när jag jobbar, och tiden rasslar iväg ännu snabbare när jag bara njuter. Ikväll tänker jag bara sitta i min gungstol. Imorgon kanske jag börjar gunga lite. Jag äger inte ens någon gungstol, men det är mitt standardskämt om hur lugnt jag tänker ta det. Det värsta jag vet är att passa tider, så fullständig lycka för mig är fyra veckor då det inte finns mer än två saker inskrivna. Förutom ett besök hos frissan är det vår årliga vinkväll på balkongen. Övrig tid tänker jag ägna åt sånt som inte hinns med när jag arbetar hela veckorna. Då jobbar jag ändå inte heltid, så delvis är det troligen en prioriteringsfråga. Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete, är devisen jag lever efter. Ni som storstädar varje vecka förstår nog inte riktigt känslan av att få rent i alla vinklar och vrår efter månader av slarvstädning. Fönstren ut mot Norra vägen ser man inte ens ut genom i dagsläget. På jobbet inatt firade vi in semestern med smörgåstårta. Den lade sig som bomull runt midjan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar