torsdag 20 juli 2017

Pukeberg.

Även i en mycket liten familj, som min, har vi våra semestertraditioner. Ja, jag är alltså ensamstående, men faktiskt tillräckligt schizofren för att säga "vi" när jag pratar för mig själv. Oklart vilket av dom båda symptomen som är värst. För att återgå till ämnet så brukar jag cykla till Pukebergs glasbruk en gång varje sommar. Å ena sidan kan man undra varför det inte blir oftare, för jag har bara någon kilometer dit. Å andra sidan har jag aldrig hittat någonting att handla där, så det är märkligt att jag åker dit gång på gång. En sån här solig sommardag är hur som helst den vägen jag brukar ta dit ljuvlig att cykla. Den går genom ett skogsparti. Utställningen i Pukeberg kan vara kul att kika på, och glasblåsning finns det säkert folk som åker betydligt längre för att få se. Idag blev det faktiskt några inköp i shoppen också. Fyra lotter utan vinst, tre strutar med kolor och änglaspelet på bilden. Jag har alltid tänkt mig att såna hörde julen till, men när det är pingviner istället för änglar antar jag att man kan ha det framme hela året. Lite oklart varför det ens kallas änglaspel, när det inte är några änglar. Ännu mer intressant var att det stod så på svenska på förpackningen men ljushållare (candle holder) på engelska. Vådan av impulsköp är att jag glömde räkna ut var jag ska få plats med den innan jag köpte den.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar