måndag 31 juli 2017

Vaktis.

Dagens cykeltur gick till Bolaget för att fylla på lite i alkoholförrådet efter helgens spelkväll. När jag kom hem igen träffade jag vaktmästaren utanför huset. Han jobbade sin första dag efter semestern. Medan han har varit ledig har jag, som vanligt på sommaren, sett unga killar som har klippt gräs och gått med blåsmaskin här utanför. Troligen har det varit fall av att man ser vad man tycker att man borde se, för nu fick jag veta att dom enda som har jobbat är städerskan och den andra vaktmästaren. Vi kom att prata om kåpan till ett av mina eluttag. Jag upptäckte nyligen att den inte är fastskruvad alls. Nu tyckte vaktis att jag kunde slänga in en felanmälan på nätet, så skulle han komma och fixa den imorgon. Han lovade ringa innan. En halvtimme senare dök han upp utan att ha ringt annat än på dörren. Han hade nämligen inte fått något telefonnummer med sin arbetsorder. Oklart om det kan ha hängt ihop med att det sitter någon ovan semestervikarie på Kuststadens kontor. Hur som helst var det skönt att slippa vänta på honom imorgon. Det var tur att jag aldrig försökte skruva fast dosan själv. Det var trasigt där innanför, så han fick byta alltihop. Uttaget sitter inmöblerat och trångt till, så det var ingen barnlek. Det måste vara kompetenta människor som jobbar som vaktmästare, eftersom dom får agera både elektriker, rörmokare, snickare och annat. För mig återstår att ställa om klockradion, som nollas helt när man stänger av strömmen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar