måndag 24 juli 2017

Sommarklädd.

Jag använder sällan någon annan plånbok än mobilfodralet numera. Där får kreditkort, körkort och Ica-kort plats, och med dom tre klarar jag dom flesta situationer. Undantagen kan vara besök hos frissan, där jag får ett nytt tidkort varje gång, om jag inte har det gamla med mig. Nu har vi dessutom bokat tider för hela hösten, och då är datumen lättare att se på mitt lilla kort än i salongens bokningskalender. När jag ska köpa patroner till skrivaren kan en annan lapp vara bra att ha med mig, så jag får rätt sort. Jag har för säkerhets skull en sedel instoppad i det där fodralet, och jag antar att det inte skulle bli mycket tyngre om dom viktigaste minneslapparna åkte in på samma ställe. Däremot fungerar det inte riktigt att bara sammankoppla betalning med telefonen, som jag var på väg att göra härom dagen. När jag promenerar, nu när man inte behöver jacka, är det enklast att stoppa telefonen i bakfickan på jeansen, men då får inte fodralet plats. Visserligen finns det ställen där man kan betala med enbart telefonen, men det är betydligt flera som tar kortbetalning. Att veta i vilken butik man kan köpa vad, och om det finns i lilla Nybro över huvud taget är inte det lättaste, men när jag behövde påfyllning av rengöringsmedel till min Kärcher fönstertvätt hade jag maximal tur. Lantmännen var det enda stället jag kunde komma på, och det ligger dessutom nästgårds. Jag tänkte att jag om inte annat kunde fråga där vart dom trodde att det kunde finnas, men dom hade exakt det jag sökte. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar