fredag 28 juli 2017

Teknikens under.

Jag antar att det hänger ihop med att datorer och smarta telefoner inte kom förrän jag var medelålders, att jag är lite misstänksam mot dom. I och för sig kan det väl vara sunt, för det räcker ju att en siffra eller bokstav blir fel för att meddelanden och i värsta fall pengar inte ska komma dit dom ska. Jag har alltid varit mycket för att dubbelkolla saker och ting, och när det gäller swish vill jag gärna veta att folk verkligen har fått sina pengar. Den senaste damen tyckte själv att det var konstigt att hon inte hade hört sin telefon. Det brukar ju plinga till när pengarna kommer. Mannen som stod bredvid hävdade att det kan vara svårt att höra när telefonen ligger i en väska. när hon rotade igenom väskan utan att hitta sin telefon, förstod vi att det var värre än så. Den låg kvar hemma, och hennes gubbe undrade säkert varför den plingade. Det har blivit mer och mer vanligt på loppisar och liknande att folk tar swish, eftersom nästan ingen har kontanter på sig längre. För mig innebär det att jag behöver bli bättre på att ha glasögonen med mig när jag går ut. Jag ser att betala med kort utan, men inte att swisha. Jag har i och för sig kommit på hur man gör texten större i sms. Det kanske gäller allt man gör på skärmen, så jag kan använda mig av den funktionen när jag ska swisha också. Det enklaste vore förstås att jag lärde mig använda glasögon för jämnan, men utomhus tycker jag det är jobbigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar