lördag 8 juli 2017

Åttonde juli.

Den åttonde juli handlar många av mina dagboksanteckningar om personer och händelser jag inte minns alls. Jag har till exempel inget minne av att folk har sovit över hos mig. 1975 var det en några år yngre tjej som tydligen sov hemma hos mig två nätter i rad. Jag bodde kvar hos mina föräldrar, och hennes familj hade stuga nere vid hamnen. 1988 bodde jag i Oskarshamn, och hade besök av min bror och hans gravida hustru. Att dom hälsade på minns jag, men inte att dom sov över. 1980 var jag uppe hos Elisabeth och fikade. Det är såna gånger jag önskar att jag hade skrivit efternamnet på folk, för jag har ingen aning om vilken Elisabeth. 1986 hade tydligen jag och en väninna en helkväll som jag inte alls kommer ihåg. Vi bodde i Kalmar, men körde upp till Oskarshamn där det dansades kultis på tisdagarna. Före och efter dansen fikade vi hos olika kompisar. Jag har förstås gjort mycket som jag minns också den åttonde juli. Dansat på Lundegård på Öland och på Badholmen i Oskarshamn, solat i Sandby på Öland och Bergavik i Kalmar, hälsat på morfar tillsammans med mamma och sovit över hos en arbetskamrat i Långasjö, eftersom vi festade halva natten. På nittiotalet bodde pappa ensam sedan mamma hade gått bort. I början av juli 1995 hälsade jag på honom några dagar, och den åttonde var vi hos hans flickvän i Borgholm. Kortet på dom båda är taget några år tidigare. 2003 hade pappa just fått en stroke, så då besökte jag honom på Kalmar lasarett istället. 2007 gick han bort. Då bodde jag några dagar ensam i huset på östra Öland på semestern, medan vi höll på och röjde där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar