fredag 14 juli 2017

Mat och glass.

Att det numera är biltrafik på Storgatan här i Nybro är bra både för min ekonomi och min vikt. Så länge det var gågata tog jag flera vändor ner till centrum under min semester. Jag hittade alltid något att lägga pengar på varje gång, och åt jag därnere avslutade jag måltiden med en mjukglass. Glassen är visserligen fortfarande god, men det är inte lika mysigt att äta den, när man inte kan sitta längs Storgatan och titta på folk. På torget är det lite lugnare, men idag köpte jag både mat och glass i Parkgrillen, som ligger i andra änden av Storgatan. Sibyllagrillen vid torget är riven. MyWay har mjukglass, men den gången jag testade den smakade den surt. Mer än så behövs inte för att skrämma bort potentiella kunder. Vad gäller shoppandet så blev det förutom dom pennor som var huvudärendet ett par toppar. Jag klarade visserligen av årets klädinköp redan i april, men idag lyckades butik Julia locka in mig med hjälp av en klädställning ute på gatan. När jag kommer in på Elon är jag glad att jag bor i en tvåa. Där finns otroliga mängder med hyfsat onödiga prylar, som jag vill ha. Hade jag ett hus eller så, där jag fick plats med allt, skulle jag kunna tänka mig att shoppa loss rejält i den butiken. Nu konstaterade jag bara att dom har både sladdlösa strykjärn och kombinerad tvättmaskin och torktumlare, om mina inventarier skulle ge upp andan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar