tisdag 11 juli 2017

Vinkväll.

I mer än tjugo års tid har vi haft ett årligt arrangemang som vi kallar vinkväll på balkongen. Min bror har i alla år fått agera chaufför, så dom första åren var det bara svägerskan och jag som drack vin. Nu är deras barn vuxna och så har det tillkommit respektive. I år var det till och med ett litet barnbarn på knappt fyra månader med. Det blev helt omöjligt att hitta ett datum då alla hade semester, eftersom dom sista inte börjar sin förrän dom första har börjat jobba igen. Till slut enades vi ändå om att träffas igår. Vin drack vi visserligen, men balkongen var vi aldrig ens ute på. Gästerna brukar parkera sig där när dom anländer, men nu hade dom den goda smaken att sätta sig hos mig vid köksbordet. På det viset slapp jag springa fram och tillbaka medan jag satte blommor i vatten och annat. Förutom tio röda rosor fick jag en glasburk med godis, en multiöppnare och en ask från Ölandschoklad. Det företaget hade jag bara hört talas om innan, så den var riktigt roligt att få smaka. Vi brukar äta på Nybro kebab, men dom har stängt på måndagar, så det fick bli Baroness istället. Dom andra åt ändå kebab, men jag blev nyfiken på panpizza. Den var så stor att jag bara orkade halva och så god att jag vägrade lämna den ifrån mig, så jag tog med mig resten hem. Efterrättsglassen intog vi på Circle K. På kortet syns hela gänget på väg dit, även om jag och brorsdottern syns bäst. Den enda som är dold är den yngsta deltagaren i sin vagn. Kvällen avslutades med ett av mina nya spel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar