söndag 9 september 2018

Datummärkning.

Att jag saknar bil innebär att jag är extremt känslig för datummärkningar. Jag vill inte cykla till Kvantum mer än en gång i veckan, så mjölk och annat bör helst ha längre hållbarhet än så. Jag ställer självklart det som håller sig ät- och drickbart längst längst bak i kylen, men tyvärr verkar inte alla tänka så. Inte ens alla butiksanställda. I morse när jag kom hem med två liter Yoggi gick dom ut en vecka tidigare än dom jag köpte förra helgen. Minimjölk tar dom numera hem i mindre backar, eftersom det tog för lång tid att sälja en hel bur. Nu händer det istället att den är slut, om jag handlar efter jobbet på fredagsmorgonen. Då har mjölkbilen inte hunnit komma. Eller vad nu bilen som levererar mjölk kan tänkas heta. Mjölkbilen var väl snarare den tankbil som hämtade mjölken hos bönerna när jag växte upp. Det gör den säkert fortfarande, men jag har inte bott på bondelandet dom senaste fyrtio åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar