lördag 29 september 2018

Morgon på ICA.

Min föreställning om att det skulle gå lättare att andas med andningsmasken var till hälften rätt. In går det bättre, men att andas ut tar emot. Man behöver ju kunna göra båda delarna. Så lyckades jag inte få den att hålla tätt när jag låg på sidan, så jag vaknade av vindbruset. Efter ett par timmar gav jag upp, men jag lovar att ta nya tag varje dag fram till återbesöket, Ingen ska kunna säga att jag inte har försökt. Fast jag tog av mig masken, och fast jag inte hade lagt mig förrän vid midnatt, kom jag upp vid samma tid idag som igår morse. Tanken var att komma till Kvantum vid öppningsdags, men det blev lite senare. Det innebar också att det tog längre tid. Först var det personalen jag terrade. Jag konstaterade sist jag behövde silverputs, att min flaska hade lite för många år på nacken för att vara användbar. Att jag inte hittade en ny på Kvantum berodde mycket riktigt på att dom hade gjort om förpackningen sedan jag köpte den gamla. Vid charken fick jag igång en diskussion om skillnaden mellan pannbiff och hamburgare. Det jobbar massor av härliga ungdomar i den där butiken. När jag nästan var klar fick jag vända tillbaka, eftersom jag inte hittade det jag hade tänkt mig i frysen vid ingången. Tack vare det fick jag ett snack med en av dom trevligaste bland mina före detta arbetskamrater. Vi blev stående vid juicehyllan, och medan vi pratade upptäckte jag smoothies där som såg godare ut än dom jag brukar köpa. Jag är väldigt dålig på att äta frukt, och försöker kompensera lite. Varför dom sprider ut sånt så det blir svårt att hitta är ett mysterium. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar