måndag 24 september 2018

Ny granne.

Det kom ett brev från Länsförsäkringar i förra veckan. Eftersom jag normalt inte har någonting med dom att göra dubbelkollade jag adressen, och mycket riktigt skulle brevet till någon annan. Annars är det lätt hänt att man öppnar alla brev som landar på dörrmattan. En tidigare granne lämnade till exempel in en räkning, som hon hade öppnat innan hon upptäckte att den var till mig. Synd bara att hon inte hann betala den också. Att brevbäraren har råkat lägga ett brev en dörr för tidigt eller för sent har hänt ibland. Den här gången landade brevet hos mig eftersom adressaten och jag hade samma efternamn, och jag var den enda i den här trappan som hette så. Gossen hade skrivit sitt eget namn som ”care of”, så jag funderade på om det kunde ha gått fel där. Att han bodde hos någon annan av grannarna. Det troligaste i min värld var annars med tanke på avsändaren, att han var på väg att flytta hit, och ordnade med hemförsäkring i god tid. Det här brevet skrev jag ”Adressat okänd, åter avsändaren” på, och stoppade i en av Postmords brevlådor. Hade det bara kommit några dagar senare hade det nått adressaten. En annan fundering jag hade var om dom nyblivna föräldrarna tänkte flytta till någonting större. Det har dom tydligen gjort, för nu har gossen med samma efternamn som jag flyttat in i deras gamla lägenhet. Nu lär man väl få vänja sig vid att brevbäraren blandar ihop hans och min post.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar