fredag 14 september 2018

Dyra skor.

Idag hade jag tid för massage på förmiddagen efter jobbet. Tjejen jag går hos kom exakt på utsatt tid med andan i halsen. Hon hade bara varit hemma en snabb vända efter att ha lämnat barnen på förskolan, när en uggla kraschade mot hennes köksfönster. Hon var rädd att någon katt skulle ta den, om hon lämnade den åt sitt öde, så hon hade vakat över den tills den piggnade till och flög iväg. Efter avslutad massage var planen att gå in en sväng i skoaffären, som ligger på samma gata. Den har funnits i tolv år, men jag hade aldrig ens varit inne där. Nu har den skoaffären jag brukade handla i slagit igen, så jag tänkte att den här kunde vara värd ett besök. Dom skulle öppna vid tio, men fast klockan hade passerat det klockslaget var dörren låst. Hon som jag antar var innehavaren dök i alla fall upp, innan jag hann gå därifrån, och hon var värd att vänta på. Det var ingen stor butik, men bristen på kvantitet vägdes upp flera gånger om av kvaliteten på det som fanns. Mina fötter är riktigt kräsna när det gäller skor, men nu kändes första paret jag provade som att köra ner fötterna i skumgummi. Dom kostade förstås därefter, men är dom lika sköna när jag får gå lite i dom, så är dom värda varenda spänn. Det är nog tur för min ekonomi att jag nästan aldrig är nere i centrum när butikerna är öppna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar