onsdag 26 september 2018

Semester.

För ett par veckor sedan fick jag en kallelse till lasarettet, för att komma och prova ut en andningsmask som idag. Det har visat sig att jag har onödigt långa andningsuppehåll när jag sover. Det var en vettig tid på morgonen, men besöket beräknades ta en timme, och att åka buss fram och tillbaka går inte heller speciellt snabbt. Eftersom jag har gott om semester, komptid och arbetstidsförkortning att ta ut, kändes det som ett perfekt tillfälle att ta ledigt i natt. Ännu bättre vore det förstås med torsdagsnatten också. Tar man ett par nätter i taget blir det en hyfsat lång ledighet, eftersom jag har långa helger. Samtidigt räcker dom lediga nätterna dubbelt så länge som ifall man skulle ta en hel vecka åt gången. Jag är ju inte den som reser bort precis. Ja, till Kalmar då, men det räknas väl knappast. Min gruppsamordnare sa direkt att det kunde jag glömma, för hon skulle vara ledig hela den här veckan. Jag måste ändå be produktionsledaren, när det gäller mer än en natt, och det är också hon som bestämmer om mer än en kan få fritt. Nu är det så svårt att få ledigt på det där stället, så jag snuvade gruppsamordnaren på halva hennes semester. Igår ringde dom dessutom från sjukhuset och ändrade min tid till fredag, eftersom någon hade blivit sjuk. Så i morse kunde jag gå direkt hem och lägga mig istället för att jaga ifatt bussen till Kalmar.

2 kommentarer:

  1. På vår avdelning verkar det som hur många som helst får ledigt sammtidigt veckovis,du kanske skulle söka ut till oss :)

    SvaraRadera
  2. Nu glömde du berätta vem du är, men "ut till oss" låter som fogen. Där har jag varit några veckor, men blev inte godkänd. :(

    SvaraRadera