fredag 28 september 2018

Osexigt.

I morse tog jag bussen till lasarettet i Kalmar, där jag fick låna utrustningen på bilden. Jag hörde något om 1500 spänn, men först fick jag visst prova den en månad utan kostnad. Om man nu inte räknar besöken på sjukhuset, som går på ett par hundra varje gång. Resan betalar landstinget, men åker man buss som jag får man ändå offra några timmar av sin tid vid varje besök. Återbesöket bokade samma sköterska som provade ut masken, medan jag satt där, så jag kunde välja samma tid som idag. Då stämmer åtminstone bussarna hyfsat, och jag slipper längre väntetider. Läkaren jag var hos i augusti fick mig att tro att det här skulle bli riktigt bra. Han sa att nästan ingen ville ha en sån här mask innan dom hade provat, men efteråt var det ingen som ville vara utan den. Efter att ha testat den är jag inte lika övertygad längre. Sova med den borde jag kunna, med tanke på att jag lyckades sova med allt järnskrot jag fick ha på mig vid snarkmätningen (se inlägg den 18/7). Återstår att se om jag lyckas vänja mig vid den så pass att jag hellre sover med den än utan. Så har jag en undran när det gäller mitt sexliv, som jag hoppades bara var lagt på is. Är det insomnat för gott, om jag ska se ut såhär i sängkammaren? Någon som tänder på det kan väl knappast vara speciellt frisk i övrigt. Jag minns i och för sig någon som tyckte att det var sexigt med glasögon på tjejer, eftersom man fick ta av dom först. Kan det fungera med en ansiktsmask också? Skulle jag få för mig att prova Tinder, får jag väl lägga upp den här som presentationsbild, för att inte väcka falska förhoppningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar