tisdag 25 september 2018

Skodon.

Om jag har förstått saken rätt är jag inte speciellt kvinnlig när det gäller skor (heller). Många tjejer verkar älska skor, och kan aldrig få för många. Själv sliter jag i princip ut ett par i taget. Dom jag hade nu började det gå hål på, så det var grymt bra tajming när jag impulsköpte ett par skor sist jag hade varit på massage. Dom jag hade på lut för att ta till härnäst var så hårda och stumma att jag inte fattade hur jag någonsin skulle lyckas gå in dom. Då hade jag ändå haft både dom och det andra paret inlämnade hos skomakaren, som tog bort ett hårt inlägg vid hälen. Jag måste ha världens känsligaste fötter. Då var det ändå värre förr, när jag antagligen köpte billigare skor och stövlar. Jag har haft köttsår på hälarna många gånger, och minns mycket väl hur ont det gjorde om man kom emot dom med dammsugarslangen eller något annat. Jag läser nu att skavsår egentligen är brännskador, som uppstår av för stor friktion mellan huden och till exempel strumpor och skor. Inte undra på att dom gör ont då. Som väl var hörde jag tidigt talas om skavsårsplåstret Compeed. Utan det hade jag fått gå barfota även vintertid vissa gånger. När jag nu skulle slänga skorna med hål i tänkte jag spara snörena. Jag knyter aldrig upp skorna, så dom såg oanvända ut, och jag kände att dom kunde komma till användning. Döm om min förvåning när dom satt fast i skorna. Efteråt funderade jag på det, och kände att det vore skumt med ett par skor som man inte kunde byta snören i. När jag kollade igen var det förstås bara jag som hade missuppfattat alltihop i vanlig ordning. Snörena satt hårt i skorna, men dom gick att få loss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar