söndag 30 september 2018

Spelet Backpacker.

Årtal är definitivt inte min starka sida. Ett av dom få som har fastnat är att livegenskapen i Ryssland upphävdes 1861. Det kom upp för mer än trettio år sedan, när min bror höll på att omskola sig. Att jag lyckades lära mig det berodde mest på att det var precis hundra år innan jag föddes. Det kändes som onödigt vetande, tills jag började spela Backpacker på datorn. När jag besökte Moskva fick jag ett rätt, när den frågan dök upp. Det borde kunna fungera som motivation för skoltrötta ungar, som inte fattar varför dom måste lära sig vissa saker. När det kommer till spel med siffror kan jag själv ångra att jag inte lade mer energi på att lära mig matte. Jag är urdålig på huvudräkning, och ännu sämre går det under tidspress. Då hade ändå inte miniräknarna gjort sitt intåg när jag gick i skolan. Någonting jag däremot var bättre än förväntat på var operasångerskor. Jag trodde knappt att det quizzet skulle vara lönt att göra, men jag fick full pott på det. Då får man dessutom dubbelt så mycket betalt. Vem hade trott att jag kunde något om opera?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar