lördag 30 mars 2019

Kristoffer Appelquist.

Till alla som har hävdat att dom inte känner till komikern Kristoffer Appelquist kommer här ett kort på honom. Eller två då, eftersom det är hans viktminskning jag har surrat om. Innan såg han mest mysig ut. Nu syns det kanske inte lika tydligt på just den här bilden, men när han blir uppsminkad för tv-sändning är han enbart skitsnygg. Jag har sett honom både i ”Parlamentet” och som hastigast i ”På spåret”, och knappt fattat att det var han förrän jag hörde rösten. Det är helt otroligt hur mycket extrakilon påverkar utseendet. Han har gått ner tjugofem kilo sedan han flyttade till Stockholm. Han jobbar väl mest där, och så länge han bodde i Värmland tog resorna massor av tid. Nu hinner han träna istället. Alla håller tummarna för att arbetslösheten har den inverkan på mig. Jag har insett att det kan bli precis tvärtom också. Vissa växer bara till sig ännu mera, om dom går hemma. Att Kristoffer Appelquist plötsligt ser helt annorlunda ut gör mig lite förvirrad när jag ser honom på tv. Han är säkert lika rolig som vanligt, men det känns konstigt att orden kommer ur någon annans mun. Jag hade samma problem med Renée Zellwegers nya look i ”Bridget Jones baby”. Det hjälpte liksom inte att hon hade ihop det med den urläckre Colin Firth, när hon inte såg ut som sig själv längre. Jag klarar absolut inte av när skådespelaren i en viss roll byts ut. Den här gången hjälpte det inte att det var samma skådis, eftersom hennes utseende var helt förändrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar