fredag 8 mars 2019

Mogna män.

Det återstår att se hur ofta jag får råd att gå på massage framöver. Kroppen kanske självläker lite, om jag tillbringar mindre tid vid ett löpande band (inte löpband utan ett sånt man jobbar vid) och lägger mer tid på styrketräning och stretching. I morse var det hur som helst dags. Det var plusgrader, men det småregnade och blåste snålt. Jag stod utanför Nybro hudvård och frös och noterade att det mest bor små, gubbiga män i Nybro, tills en bil svängde upp framför apoteket. Ur den klev en lång, tjusig man med slokmustasch. Typiskt nog blev jag insläppt i god tid för en gångs skull, så jag såg honom aldrig komma ut igen. Min massageterapeut tipsade mig om att jag borde ha tagit bilnumret. Tänkte inte på det… När jag kom hem mötte jag grannen utanför. Han gjorde som vanligt och frågade först om jag också hade fått gå från kära Kährs, men började sedan prata om sig själv innan jag hann svara. Han hade känt sig för pigg för att gå i pension vid 65. Nu var han 67, och hade slutat jobba, fast han fortfarande kände sig för pigg. Min enda undran när folk uttrycker sig så är vad det skulle vara för glädje med att gå i pension när man inte är pigg längre. Då kan det väl på det hela taget kvitta.

1 kommentar: