fredag 29 mars 2019

Tjugonionde mars.

Jag verkar inte ha varit mycket för omväxling på åttiotalet. Den tjugonionde mars gjorde jag i alla fall exakt samma sak flera gånger. 1981 och 1986 bytte jag till sommardäck på bilen, eftersom våren var i antågande. På den tiden gjorde man sånt själv. Jag brukade hålla till i mina föräldrars garage på Öland, eftersom dom bodde i villa. Det är förmodligen det enda jag någonsin har använt ett järnrör till. Det var suveränt för att få till en hävstångseffekt, så jag fick loss hjulmuttrarna själv. Sista gången jag bytte däck på en bil var det på en parkeringsplats i Oskarshamn. Då höll det på att gå illa, när domkraften gick rakt igenom där bilen var rostig. Toyotan på bilden är min näst sista bil. Den kvaddade jag i ett dike på Öland när jag fick sladd i snömodden. Efter det köpte jag mammas sista bil, som sedermera blev min sista. 1984 spelade jag bowling den här dagen. Det gjorde jag också både 1989 och 1990, när jag bodde i Oskarshamn. Det andra tillfället kan ha varit sista gången som kompisen där och jag bowlade tillsammans, för några dagar senare flyttade jag till Nybro. Nu har jag inte haft någon bil på trettio år och inte bowlat på tjugo. 1983 höll jag på med flyttstädning och skruvade isär min säng den tjugonionde mars. Flyttade gjorde jag också betydligt oftare när jag var yngre. Jag hade bott på två olika ställen på Öland, i sju olika lägenheter i Kalmar och en i Oskarshamn innan jag flyttade hit för tjugonio år sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar