onsdag 13 mars 2019

Otrohet.

I vissa lägen är det visst helt okej att vara otrogen. Inte när det gäller kärlek förstås, men precis allting annat. Jag är till exempel kund hos tre olika banker. Fyra om man räknar med att jag har pengar på Ica-kortet. När jag började handla apoteksvaror på Internet var det för att jag hade sett så mycket reklam för Apotea. Med tiden har jag insett att alla dom vanliga apoteken också har näthandel. Nu händer det att jag lägger hela min order hos ett annat apotek. Det har till och med hänt att jag har köpt det mesta på ett ställe och någonting som har varit slut eller inte funnits där på ett annat. Dom skickar allting fraktfritt, så det kostar inte mera för att man köper från olika ställen. Jag hämtar dessutom ut paketen på samma ställe. Framöver funderar jag på att bli lite som dom andra kärr… damerna som har mer tid än pengar. Dom kollar upp priserna i förväg och handlar det som är billigast i respektive fysisk butik. När det gäller nätapoteken blir det betydligt enklare, eftersom man kan ha alla öppna samtidigt på varsin flik i datorn. Sedan kan man söka upp det man behöver hos samtliga och se var det är billigast. Hade Apotea bara fixat en mera användarvänlig sida, hade jag aldrig kommit på tanken att handla någon annanstans. När man ändå måste söka varje vara, fast man har köpt den hundratals gånger förut. Kan jag lika gärna kopiera samma sökning på flera sidor samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar