onsdag 19 juni 2019

Adressbyte.

Efter att ha haft samma mailadress i nästan tjugo år verkar det inte vara någon hejd på hur många ställen jag har använt den på. När jag bytte var jag runt på varenda sida jag kunde komma på, men efter en dryg månad dyker det fortfarande upp sånt som jag har missat. TV4 play har fungerat utan vidare åtgärd hur länge om helst nu, men häromdagen begärde den plötsligt att jag skulle logga in igen. När jag försökte och fick meddelandet att någon av mina uppgifter var fel, förstod jag direkt att det var mailadressen. På Eniro upptäckte jag också att jag hade den gamla adressen kvar. Av någon outgrundlig anledning kunde man ändra alla uppgifter själv utom just den. Eftersom adressen man mailar från brukar synas, bad jag dom bara ändra till den, det vill säga eremiten@telia.com. Det tog en dryg vecka innan jag fick svar och insåg att flickebarnet som skrev knappast var anställd på Eniro på grund av sin höga IQ. Hon svarade på fullt allvar att ”Vi har redan eposten eremiten@bredband.net registrerad på era uppgifter.” Jo, det var just det… Att spammailen har gått från runt tjugo varje dag ner till noll sedan jag bytte adress är förstås bara helt fantastiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar