torsdag 27 juni 2019

Het onsdag.

Jag behövde handla igår, och hade blivit förvarnad om att det skulle bli åska och oväder på eftermiddagen. Det visade sig att det inte var den enda tiden på dagen som det var extremväder. Mitt på dagen var det mer än trettio grader i skuggan, något som jag misstänkte kunde vara väl så farligt som åska. Som väl var blåste det lite, så det var inte helt olidligt ute. Värmen fick mig i alla fall att komma ihåg att ta med mig kylväska till affären. Det har inte hänt många gånger i mitt liv. Nu lät jag den ligga kvar i cykelväskan, så kommer den förhoppningsvis med fler gånger i sommar. Det där hiskeliga åskandet drabbade åtminstone inte mig så hårt. Jag hörde lite muller på avstånd, och det kom ett par rejäla regnskurar. Det var allt. Efter det var det åtminstone varmare inne än ute igen. Det känns på något sätt mer normalt. Just vad det gällde klimatet var Kvantum ett högst angenämt ställe att besöka när det var så hett utomhus. Riktigt svalt och skönt var det där inne. Så har dom renoverat självscanningen, så det går extremt enkelt att handla. Dom nya handscannrarna är både snabbare och går lättare att få kontakt med. Så har dom satt dit fler utloggningskassor, så man slipper känna att man är i vägen för någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar