söndag 23 juni 2019

Midsommardagen.

Min bror och jag tog en runda till Kosta outlet innan vi lämnade tillbaka hyrbilen igår. På eftermiddagen fick vi besök av vår gemensamma bror och hans fru. Eftersom jag avskyr att laga mat, framför allt när någon tittar på, prioriterade jag att förbereda middagen innan dom kom. Städa hann jag således inte, men som väl var kom sig ingen för att klaga. Jag fick tvärtom till och med beröm för att jag bäddar sängen varje dag. Har man inte mer än två rum blir det lite otrivsamt med en obäddad säng i det ena. Framför allt som det är sovrummet jag tillbringar mest tid i, eftersom datorn står där. Vi åt och drack, och var ute och åkte en sväng då också. Till Flerohopp den gången. Dom säger att det är cykelavstånd dit, men jag vet inte jag… I morse smög min äldste bror iväg i ottan, så om allt har gått bra har han kommit en bit på hemväg nu. Hojen har stått parkerad sedan han kom till Nybro i onsdags, men idag lär den få jobba. Nästa vecka också, för då ska han och en kompis köra till Lofoten. Själv ska jag ägna söndagen åt att återerövra mitt hem, efter att ha varit sambo några dagar. Kortet föreställer som alla förstår min midsommargäst och mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar