torsdag 20 juni 2019

Midsommargäst.

Gårdagen ägnade jag åt att göra plats i mitt hem för en person till. Jag är bortskämd med att kunna bre ut mig över alla 54 kvadratmeterna själv. Nu flyttade jag in mig och mitt i sovrummet. Min bror var på väg ner från Bollnäs på motorcykel. Han messade varje gång han pausade, så jag kunde kolla på kartan hur långt han hade kommit. På sidan för avstånd kunde jag dessutom se om han hade kört någon sträcka fortare än han borde. Jag plockade in tvätt från balkongen och hämtade ner gästsängen från vinden. Jag fick klättra upp dit en gång till, eftersom jag hade glömt att den behöver en matta att stå på. Det är bra med hjul när man ska flytta på den, men när man ska sova känns det tryggare om den står stilla. Lagom är ju sällan hemma, så istället för en matta som jag tror var för liten bar jag ner en som var onödigt stor. Jag fick rulla den lite för att få plats, vilket innebar att jag var livrädd att någon av oss skulle snubbla över den där rullen. Jag lyckades undvika den hela kvällen, men snubblade istället till med ett vinglas i handen ute på balkongen. Det var en riktigt skön kväll, så vi satt där ute och pratade tills han som hade kört hela dagen inte orkade längre. Alla håller tummarna för att midsommarvädret blir någonting liknande. Jag bjöd faktiskt min bror på korv stroganoff när han kom, men som tur var (för honom) sa han ingenting i stil med kommentaren nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar