fredag 7 juni 2019

Pizza.

Jag vet inte om jag kan skylla på att jag växte upp på östra Öland, men det verkar som om jag var över tjugo innan jag hämtade pizza första gången. Då blev jag i alla fall ombedd att hämta det på vägen ut till bekanta i Rockneby, och jag verkar inte ha haft någon koll på att man lämpligen ringer och beställer innan. När man bara går in på en pizzeria för att handla en lördagskväll får man vänta en bra stund. Jag fick uppenbarligen mer rutin med tiden. När jag flyttade till andra änden av Kalmar höll jag bara på att köra åt fel håll en enda gång efteråt. Det var när jag hade hämtat pizza, och hade bråttom hem innan den kallnade. Den pizza jag minns allra bäst är faktiskt en som jag inte åt. Jag satt med den i knät åt killen som körde. Själv fastade jag, så alla kan föreställa sig hur snålvattnet rann. I Nybro tycker vi att pizzorna har blivit dyra nu när dom kostar en hundring. Jag såg att dom var billigare på ett ställe, men Amigos pizzor är värda några kronor extra. Jag äter bara en halv åt gången. Dom är dessutom suveräna på det här med extra ost. Ibland är pizzan så mäktig så jag får dela den i tre delar, och 35 kronor för en lunch är väl knappast dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar